Αντιδράσεις, σάλο και πολλές συζητήσεις για τα όρια της ''ελευθερίας της έκφρασης'', προκαλεί η απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει την παράσταση Ισορροπία του Nash, που βασίζεται στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού και τα πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, που αποτέλεσε τραυματική εμπειρία για πολλούς από τους οικείους των θυμάτων.
«Mε αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Ν, το βιβλίο του Ξηρού Η μέρα εκείνη, καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη Ελληνική ιστορία» αναφέρει το Εθνικό Θέατρο στο portal του.
Ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Ε.Θ. Θοδωρής Αμπατζής σχολιάζει, επισημαίνοντας ότι «η παράσταση δεν παίρνει θέση σχετικά με την υπόθεση της 17 Νοέμβρη. Η Πειραματική Σκηνή είναι καλλιτεχνικό πεδίο έρευνας».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, ο κ. Αμπατζής, συμπληρώνει πως «η Τέχνη εγείρει ερωτήματα στο κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ανθεί · δε λόγο-κρίνουμε καλλιτέχνες».
(O όρος Ισορροπία του Nash είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων και αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών, του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του αντιπάλου).
Σε δημοσιεύματα αλλά και σε κοινωνικά δίκτυα, σχολιάζεται το ότι η πρώτη σκηνή της χώρας οφείλει να είναι πιο προσεκτική στις επιλογές της, καθώς λειτουργεί με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών, αντίθετα με έναν θεατρικό ή εκδοτικό οργανισμό που είναι ιδιωτικός.
H Ελίζα Βόζεμπεργκ, ευρωβουλευτής της Ν.Δ. αντέδρασε για την παράσταση, γράφοντας χαρακτηριστικά στον προσωπικό της λογαριασμό στο twitter:
«Το Νόμπελ προτείνω να μη δοθεί στους νησιώτες μας που σώζουν ανθρώπους, αλλά στον …Σάββα Ξηρό! Σα δεν ντρεπόμαστε...».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου