Προκλητικά αντέδρασε ο αλβανός πρωθυπουργός Έντι Ράμα, μετά δήλωση του ελληνικού υπουργείου εξωτερικών για την αρπαγή των περιουσιών και την κατεδάφιση ελληνικών κατοικιών στη Χειμάρρα. Με ανάρτησή του στο Facebook, δηλώνει ότι η Ακρόπολη διασώθηκε από έναν αλβανό και αναφέρει ότι η Αθήνα κατοικείτο από αλβανόφωνους πολίτες.
Ο Ράμα δημοσίευσε στο λογαριασμό του μια γκραβούρα που απεικονίζει την Αθήνα του 1670, υποστηρίζοντας ότι η Ακρόπολη στέκεται ακόμη όρθια χάρη σε έναν αλβανό, τον Γκιέργκι Ντουσμάνι, ο οποίος ζήτησε από τους Ενετούς να μη βομβαρδίσουν την Αθήνα και σχολίασε:
"Αυτή η γκραβούρα της παλιάς Αθήνας το 1670 (η πόλη στην οποία, όπως έγραφε ακόμα και 1925 ο Έλληνας φαναριώτης πρίγκιπας Ευγένιος Ρίζος – Ραγκαβής, ο γηγενής πληθυσμός είναι ακόμη και σήμερα κυρίως αλβανικός») μας υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων, πως αν η Ακρόπολη στέκεται ακόμα για τη δόξα της ανθρωπότητας και του πολιτισμού, αυτό οφείλεται και στο όραμα του Αλβανού αρχιεπισκόπου της Αθήνας, Γεωργίου Δούσμανη -Gjergj Dushmani- o οποίος το 1686, διαπραγματεύεται με τον Φραγκίσκο Μοροζίνι του βενετικού στόλου για να μην βομβαρδίσουν την πόλη από το λιμάνι του Φαλήρου, επειδή εκεί υπήρχε μια τουρκική φρουρά.
Μια τέτοια ιστορία μιας πόλης που κάποτε ήταν σύμφωνα με τα αυθεντικά στοιχεία και τους ιστορικούς, κυρίως αλβανόφωνοι, δεν την κάνει απολύτως μια αλβανική πόλη, αν και η Αθήνα οφείλει κάτι στους Αλβανούς στην εξαιρετική της ιστορία. Και ακριβώς έτσι, αν η Χειμάρρα βίωσε το ελληνικό αρχιπέλαγος και με την ελληνική γλώσσα ως «κοινή διάλεκτο» της Ανατολής, μέσω των θαλάσσιων ανταλλαγών, σε στενή και γόνιμη συνύπαρξη, δεν την καθιστά απολύτως μια ελληνική επαρχία, μάλιστα ο πληθυσμός της σε όλες τις διεθνείς συμβάσεις, για να μην μιλήσουμε για την ιστορία, χαρακτηρίζεται απλά ως Αλβανικός»"
Η παραχάραξη της Ιστορίας
1) Η αλήθεια είναι ότι το 1687 οι ενετικές δυνάμεις του Μοροζίνι βομβάρδισαν την Ακρόπολη, με αποτέλεσμα να προκληθούν τεράστιες ζημιές στον Παρθενώνα.
2) Ο Γεώργιος Δούσμανης, τον οποίο επικαλείται ο Ράμα, δεν ήταν αρχιεπίσκοπος της Αθήνας αλλά επίσκοπος · την εποχή εκείνη άλλωστε η Αθήνα δεν είχε αρχιεπίσκοπο αφού η Ελλαδική Εκκλησία δεν ήταν ακόμη αυτοκέφαλη.
3) Ο ισχυρισμός του ότι ο Γεώργιος Δούσμανης ήταν Αλβανός αμφισβητήται, διότι η καταγωγή του ανθρώπου που είχε διατελέσει επίσκοπος Αθηνών το 1687 ήταν από την Κέρκυρα.
Ο Ράμα δημοσίευσε στο λογαριασμό του μια γκραβούρα που απεικονίζει την Αθήνα του 1670, υποστηρίζοντας ότι η Ακρόπολη στέκεται ακόμη όρθια χάρη σε έναν αλβανό, τον Γκιέργκι Ντουσμάνι, ο οποίος ζήτησε από τους Ενετούς να μη βομβαρδίσουν την Αθήνα και σχολίασε:
"Αυτή η γκραβούρα της παλιάς Αθήνας το 1670 (η πόλη στην οποία, όπως έγραφε ακόμα και 1925 ο Έλληνας φαναριώτης πρίγκιπας Ευγένιος Ρίζος – Ραγκαβής, ο γηγενής πληθυσμός είναι ακόμη και σήμερα κυρίως αλβανικός») μας υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων, πως αν η Ακρόπολη στέκεται ακόμα για τη δόξα της ανθρωπότητας και του πολιτισμού, αυτό οφείλεται και στο όραμα του Αλβανού αρχιεπισκόπου της Αθήνας, Γεωργίου Δούσμανη -Gjergj Dushmani- o οποίος το 1686, διαπραγματεύεται με τον Φραγκίσκο Μοροζίνι του βενετικού στόλου για να μην βομβαρδίσουν την πόλη από το λιμάνι του Φαλήρου, επειδή εκεί υπήρχε μια τουρκική φρουρά.
Μια τέτοια ιστορία μιας πόλης που κάποτε ήταν σύμφωνα με τα αυθεντικά στοιχεία και τους ιστορικούς, κυρίως αλβανόφωνοι, δεν την κάνει απολύτως μια αλβανική πόλη, αν και η Αθήνα οφείλει κάτι στους Αλβανούς στην εξαιρετική της ιστορία. Και ακριβώς έτσι, αν η Χειμάρρα βίωσε το ελληνικό αρχιπέλαγος και με την ελληνική γλώσσα ως «κοινή διάλεκτο» της Ανατολής, μέσω των θαλάσσιων ανταλλαγών, σε στενή και γόνιμη συνύπαρξη, δεν την καθιστά απολύτως μια ελληνική επαρχία, μάλιστα ο πληθυσμός της σε όλες τις διεθνείς συμβάσεις, για να μην μιλήσουμε για την ιστορία, χαρακτηρίζεται απλά ως Αλβανικός»"
Η παραχάραξη της Ιστορίας
1) Η αλήθεια είναι ότι το 1687 οι ενετικές δυνάμεις του Μοροζίνι βομβάρδισαν την Ακρόπολη, με αποτέλεσμα να προκληθούν τεράστιες ζημιές στον Παρθενώνα.
2) Ο Γεώργιος Δούσμανης, τον οποίο επικαλείται ο Ράμα, δεν ήταν αρχιεπίσκοπος της Αθήνας αλλά επίσκοπος · την εποχή εκείνη άλλωστε η Αθήνα δεν είχε αρχιεπίσκοπο αφού η Ελλαδική Εκκλησία δεν ήταν ακόμη αυτοκέφαλη.
3) Ο ισχυρισμός του ότι ο Γεώργιος Δούσμανης ήταν Αλβανός αμφισβητήται, διότι η καταγωγή του ανθρώπου που είχε διατελέσει επίσκοπος Αθηνών το 1687 ήταν από την Κέρκυρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου